fredag 24 maj 2013

Sponsrad video - "Norge- Upplevelser som får dig att skrika"

Redan på 80-talet pratade jag och sambon om att "åka till Oslo och ta en korv". Det är ju relativt nära bilvägen mellan Stockholm och Oslo.
Men, vi har inte kommit till det ännu.
Däremot har vi, för några år sedan, åkt över dan till Härnösand.
Vi har också åkt över dan till Jättendal. (Mugg) Och, dit vill vi åka igen i sommar.
Vi åkte, sommaren 2010, till Öland flera gånger, bara över dan, då vi skulle ta hand om bodelningen efter pappa.

Så, nu när vi gjort några längre resor på kortare tid (alltså utan att stanna borta över natten) så skulle vi ju faktiskt kunna ta den där resan till Oslo.
Och, då vi ändå åker till Oslo så skulle vi ju lika gärna kunna ta ett par dagar, och se o uppleva Norges storslagna natur.
Jag har ju sett fjordar på bild. Wow! Det vore verkligen häftigt att få uppleva att få vara i den bilden, Live.
Och, kanske också få se en fjordhäst (eller fler) i sin ursprungliga miljö. ;)

Det är ju så nära och ändå så olikt Sverige.
Bara att resa till Härnösand och Jättendal gav mej anledning att dra efter andan då jag såg riktiga BERG utefter vägen. Det var verkligen inte något jag upplevt innan.
Att uppleva naturen i Norge kommer helt klart att få mej att skrika rakt ut! (där kan sambon skriva under)

Jo, en resa till Norge läggs helt klart till i min "bucketlist"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar