lördag 9 mars 2013

Ett första steg är taget

Igår – fredag 8 mars – hörde min isländska väninna av sej via facebook. Jag har känt henne sedan 1986, då hon bodde här i Stockholm.
Det var faktiskt jag som rådde henne (en dag då hon bad om mitt råd i en känslig fråga) att flytta hem till Reykjavik igen. Och, det var jag och sambon som körde henne och hennes föräldrar och syskon (som kommit för att hämta henne) till Arlanda. (foton kommer så snart de är skannade)

Jag sa till henne att flytta hem till Reykjavik för att jag kände att det var det bästa för henne. Skulle jag tagit med i frågan vad som var bäst för mej… så hade jag inte sagt till henne att åka hem. Berättar hemlighet Hon var ju min bästa vän!
Och, det blev riktigt tomt efter henne!

Vi har hållit kontakten, och nu finns vi på varandras vänlistor på facebook.

Hon har varit och hälsat på oss 2 gånger sedan hon flyttade hem.
Här är en video från den senaste gången – juni 2006:

Hon har bett mej många gånger genom åren att komma till Island. Men, många faktorer har stått ivägen. Och, jag har sagt till henne att “om inte förr så kommer jag på ditt bröllop”… Och, där är vi nu!

DSCF9347
Igår meddelade hon mej via facebook att i augusti gifter hon sej med sin sambo.

Så, nu börjar resan!

För, det är en bit att ta sej fram till själva Islandsresan:
Ta itu med flygrädslan!
Spara pengar
Fixa hundvakt
Fixa kattvakt
Fixa hästvakt
Jobba på flygrädslan! Flygplan

Ja… du ser ju själv…! Tänker Det blir rätt mycket jobb!

Och, under tiden tickar ju livet på… med alla andra äventyr…

Text, foto och video kommer här att dokumentera denna resa – som blir första steget på resten av mina äventyr i livet.

Ett tips till dej:
Jag gillar interaktivitet!
Så var inte rädd för att använda kommentarsfältet! Skrattar

1 kommentar:

  1. Det låter som ett oerhört spännande äventyr! :D
    Det fixar du! :) KRAM

    SvaraRadera